CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, June 16, 2009

Mana Betoi..Mana Tak Betoi Nih???

Salam.... Hmm..sbnrnya tak tau nak tulih apa..tak dak idea. cuma nak share sesuatu ja..benda besa dalam kehidupan kita... Slalu kan kita berada dalam dilema, antara nak puas kan hati/kemahuan sendiri dgn org lain? Kalo dilemanya just btw 2 person, okey dokey lagi, tapi kalau melibatkan lagi banyak pihak, macam mana??sakit kan otak nak pikir kalo berhadapan dgn benda macam ni...

Bila jadi macam ni kan, rasa macam best gila kan jd budak2..tak yah pikiaq byk..hidup ja macam mana nak. cakap pon direct. tak yah berlapik2 utk jaga hati org lain. spill out ja everything yang terlintas dalam fikiran, apa yang dirasa...tak yah pendam perasaan utk elakkan masalah dgn org len..habeh2 kuat pon, org akan kata ' takpa, budak2 lagi tu'..yeaaaa...terlepas!!! kan best camtu...hehehe..ni kira kes malas nak bertanggungjawab atas apa yang bakal dibicarakan kah...

~masa kecik,more or least aku camni,add up by mata sepetku..huhu~

aku tak mau jd bangau..aku pon tak mau jd kueh talam dua muka. sbb tu mmg bukan diri aku. tu la..aku mmg tak pernah berjaya nak control muka bila dah marah or tak suka pasai sesuatu..heehe...mesti korg terpikir kan, apala yang aku pikirkan sampai aku cakap camtu kan..ala, don think too much la bai...that's normal things to happen wat..

aaarrghhhh....i really miss my chilhood time, walopun aku bukan jenih budak nakai, tapi aku jenih budak yang direct..straight to da point. Kalo aku nak benda tu, aku akan mintak sampai dapat. Penah mak aku menangis sbb perangai aku yang macam nih..huhu..kesian mak..Pastu budak2 problematik kat skolah slalu bengang dgn aku sbb aku jenih kaki repot gak la..aku tak kesah kalo org tak suka aku pon sbb aku tau aku bukan repot sbb nak cikgu sayang, tapi sayang kat depa, tak mau bagi depa buat salah lagi..Bila besaq, aku akn cakap skali ja, kalo aku tak dapat, aku akan buat bodo ja even org dah bagi depan mata..agak egoistik la kan...


ahaha..rasa macam dah lari tajuk..tapi mmg la, aku nak jd budak2, tapi tak buleh.... tapi tak semua benda yang kita suka tu, baik utk kita dan tak semua benda yang kita tak suka tu, tak baik utk kita kan... Susah kan jd manusia...sapa kata senang..susahnya nak jaga perasaan org..kdg2 aku rasa sedey gak,bila kita kna jaga perasaan org, tapi pasai pa org lain cannot even feel the same way as us...

Don mean to get back wat i give, but bai, i'm a normal person wat. will get tired, sad, gloomy, angry and etc..wat a live...wishing all the best for me and all people around me..But hardly we get wat we want, rite..i need space, i need time... We always wish for things that not belong to us, but neva feel greatful(i'm lost,lupa spelling..huhu) on wat we get...


Pity who read this to the end coz i actually just say nonsense rite..but thanks for those who manage to read to the end..at least u know that i'm still exist...hehehh...

wallahu'alam...

-LemonGrass-

Biochem Lab

Faculty of Engineering


~thanks Hazirah Hussin a.k.a NH2 for brighten my day today ^_^ ~

0 comments: